L'Arnau està pujant les escales de pedra de la casa de la muntanya agafat de la mà del seu pare. A mig pujar el pare diu:
-Arnau, que veus la lluna?
-Sí! ... Papi, jo vull anar a la lluna.
El seu pare, s'ajup al seu costat i li diu:
-Doncs si vols, aquest nit quan estiguis dormint pots anar-hi.
-Però jo no sé volar!
-Quan estàs dormint pots fer el que vulguis, inclús anar volant fins a la lluna.
Ja sopat i després de llegir un conte, l'Arnau està al llit estirat sobre el coixí amb les llums apagades.
-Bona nit guapo, que descansis a gust i que somiïs amb el que vulguis.
-Ei Papi, aquesta nit aniré a la lluna amb tu.
-Molt bé, doncs quan ja estiguis adormit i estiguis somiant em vens a buscar i ens en anem a la lluna. Bona nit guapo.
L'Arnau s'eleva del llit i veu que pot volar!! Dóna un parell de tombarelles per l'aire de l'habitació, treu el cap per la finestra tancada i fa un petit vol per fora de casa. Entra a l'habitació dels pares i agafa al pare:
-Ei papi, aixeca't que anem cap a la lluna!
-Anem, anem...
-Mira papi, mira com volo!!! -mentre va fent piruetes per l'aire.
-Molt bé Arnau! ... Estàs preparat per marxar?
-Sí anem -diu l'Arnau tot convençut.
El pare i l'Arnau surten volant per la finestra tancada
-Estem molt amunt! -diu l'Arnau
-Anem cap a la lluna
Així doncs surten volant cap a munt i més amunt deixant enrera les cases i deixant enrera la terra. Un cop arriben a la lluna l'Arnau seu a terra i es posa a jugar amb la sorra i a fer sorra fina. El pare també s'asseu al seu costat mirant a la terra i la resta del cel. L'Arnau de cop para de jugar amb la sorra i pregunta:
-Ei papi, perquè no hi plantes aquí.
-Aquesta és una història molt llarga, vols que te l'expliqui?
-Sí, explica-me-la.
-D'accord, aquesta és la història de la lluna. La lluna fa molts molts anys tenia tot tipus de plantes, d'animals i també hi vivien moltes persones que cuidaven de tot. I anava viatjant per les estrelles i pels planetes. Quan trobaven un planeta que els agradava hi posaven plantes, animals i a vegades també s'hi quedaven persones que s'havien enamorat del planeta. Fins que un dia entre tots els planetes va arribar a la terra i mai havien vist un planeta tan bonic. Així que la lluna hi anava posant plantes i més plantes, animals i més animals perquè era tan bonic que tot volien anar-hi a viure. Al final totes les plantes, animals i persones van acabar baixant a la terra per viure-hi. La lluna es va quedar donant voltes a la terra esperant pacientment per si algú volia tornar i continuar el viatge. Per això ara no hi viuen plantes ni animals ni persones a la lluna.
Després de jugar una estona més per la lluna l'Arnau diu:
-Em sembla que vull anar cap a casa.
-Doncs quan tu vulguis marxem.
Així doncs, tornen volant igual que havien fet les plantes, els animals i les persones abans que ells.
Un cop a casa el pare se'n torna al llit:
-Me'n vaig a continuar dormint, bona nit guapo!
L'Arnau estirat al seu llit veu la lluna per la finestra i li diu:
-Bona nit lluna.
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris conte. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris conte. Mostrar tots els missatges
dijous, 12 de gener del 2012
dimarts, 10 de gener del 2012
El petit castor
Hi havia una vegada un petit castor que vivia a la vora d'un llac. El petit castor però no tenia família ni amics i es trobava molt sol. Tan sol que es va posar a plorar. Però de cop va sentir que a l'altra banda del llac hi havia algú que també plorava i va parar de plorar. I va cridar:
- EEeeeeeeeeeeeeoooooooo
I va sentir
- EEeeeeeeeeoooooooo
Ui, em sembla que allà hi ha algú.
-Hooooooolaaaaaa
-Hooooooolaaaaaa
Sí que hi ha algú, sí!
-No tinc amics!
-No tinc amics!
Ostres, i tampoc té amics, igual que jo! Vaig a buscar-lo.
Així doncs el petit castor puja a dalt d'una canoa i es dirigeix cap a l'altra vora de l'estany.
Va remant i remant fins que es troba un ànec que estava tot sol.
-Hola Ànec, era'ts tu qui plorava i no tens amics?
-No era jo qui plorava però no tinc amics.
-Doncs puja a la canoa que serem amics!
L'ànec puja a la canoa i continuen remant i remant fins que es troben una llúdriga.
-Hola Llúdriga, era'ts tu qui plorava i no tens amics?
-No era jo qui plorava però no tinc amics.
-Doncs puja a la canoa que serem amics! - li diuen l'ànec i el petit castor.
Continuen el seu camí amb la llúdriga a la canoa remant i remant (és un estany molt gran) fins que es troben una tortuga.
-Hola Tortuga, era'ts tu qui plorava i no tens amics?
-No era jo qui plorava però no tinc amics.
-Doncs puja a la canoa que serem amics! - li diuen la llúdriga, l'ànec i el petit castor.
Així que tots quatre continuen remant i remant fins que arriben a l'altra banda de l'estany. Allà no hi ha un petit castor però sí que troben un castor molt vell i savi.
-Hola senyor castor, estava sol a l'altra banda del llac i he sentit un petit castor que també estava sol com jo. Que sap on és?
-Sí, es diu eco. I sempre està a l'altra banda del llac, estiguis on estiguis.
-Però jo l'estava buscant perquè estava trist i ell també.
-Si tu estàs trist, l'eco està trist. Si tu estàs content, l'eco està content.
-Ostres, però jo l'estava buscant perquè no tinc amics.
-Em tens a mi! - diu l'ànec,
-I a mi! - diu la llúdriga,
-I a mi! - diu la tortuga.
-Ostres és veritat ara sí que tinc molts amics!!!
I crida: - Tinc molts amics!
... - Tinc molts amics! - respon l'eco.
I vet aquí un gat, vet aquí un castor,
aquest conte s'ha amagat a dins de la foscor.
Per a qui li interessi comprar el conte:
http://www.llibresinfantils.es/index.php?ns=detalle&id_producto=25953
- EEeeeeeeeeeeeeoooooooo
I va sentir
- EEeeeeeeeeoooooooo
Ui, em sembla que allà hi ha algú.
-Hooooooolaaaaaa
-Hooooooolaaaaaa
Sí que hi ha algú, sí!
-No tinc amics!
-No tinc amics!
Ostres, i tampoc té amics, igual que jo! Vaig a buscar-lo.
Així doncs el petit castor puja a dalt d'una canoa i es dirigeix cap a l'altra vora de l'estany.
Va remant i remant fins que es troba un ànec que estava tot sol.
-Hola Ànec, era'ts tu qui plorava i no tens amics?
-No era jo qui plorava però no tinc amics.
-Doncs puja a la canoa que serem amics!
L'ànec puja a la canoa i continuen remant i remant fins que es troben una llúdriga.
-Hola Llúdriga, era'ts tu qui plorava i no tens amics?
-No era jo qui plorava però no tinc amics.
-Doncs puja a la canoa que serem amics! - li diuen l'ànec i el petit castor.
Continuen el seu camí amb la llúdriga a la canoa remant i remant (és un estany molt gran) fins que es troben una tortuga.
-Hola Tortuga, era'ts tu qui plorava i no tens amics?
-No era jo qui plorava però no tinc amics.
-Doncs puja a la canoa que serem amics! - li diuen la llúdriga, l'ànec i el petit castor.
Així que tots quatre continuen remant i remant fins que arriben a l'altra banda de l'estany. Allà no hi ha un petit castor però sí que troben un castor molt vell i savi.
-Hola senyor castor, estava sol a l'altra banda del llac i he sentit un petit castor que també estava sol com jo. Que sap on és?
-Sí, es diu eco. I sempre està a l'altra banda del llac, estiguis on estiguis.
-Però jo l'estava buscant perquè estava trist i ell també.
-Si tu estàs trist, l'eco està trist. Si tu estàs content, l'eco està content.
-Ostres, però jo l'estava buscant perquè no tinc amics.
-Em tens a mi! - diu l'ànec,
-I a mi! - diu la llúdriga,
-I a mi! - diu la tortuga.
-Ostres és veritat ara sí que tinc molts amics!!!
I crida: - Tinc molts amics!
... - Tinc molts amics! - respon l'eco.
I vet aquí un gat, vet aquí un castor,
aquest conte s'ha amagat a dins de la foscor.
Per a qui li interessi comprar el conte:
http://www.llibresinfantils.es/index.php?ns=detalle&id_producto=25953
Subscriure's a:
Missatges (Atom)