Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris mirall. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris mirall. Mostrar tots els missatges

dimarts, 10 de juliol del 2012

Vacances amb nens


Versión en español

És estiu. Els nens no tenen escola. Moltes hores de convivència a casa. Això pot portar a una situació de nervis a flor de pell.

El nen coneix els meus bloquejos emocionals; probablement perceb la meva tensió davant determinades situacions. I la seva reacció és desafiar aquell bloqueig, provocar-lo, magnificar-lo. És un meravellós regal que em fa: assenyalar-me indirectament el meu bloqueig, perquè jo pugui veure’l. I de camí, em cabrejo.

Recordo anys enrere amb la cangur. L’Adrià saltava sobre el sofà i la cangur s’omplia de por, davant la possibilitat que l’Adrià caigués del sofà i es fes mal. Doncs l’Adrià, que coneixia la seva reacció de por, la provocava saltant al sofà i cridant-la perquè el veiés.

Avui preparo arròs amb llenties per dinar. Li pregunto si vol arròs amb llenties, si vol només arròs o si vol només llenties (observació 1: abrumo al nen amb possibilitats. Observació 2: desig de complaure al nen donant-li allò que ell vulgui. Observació 3: indecisió meva). Em diu que vol arròs amb tomàquet (toma! La primera en la frente. Jo li dono possibilitats? Ell me’n dóna més). Li dic que ni parlar-ne, que ja he fet el dinar i no em posaré a preparar altres coses (es cola entre línies la meva indignació perquè no vulgui menjar el que m’ha costat temps i dedicació preparar. Indignació perquè l’Adrià no fa el que jo vull. Indignació perquè aquesta petició que em fa, jo no la puc ni la vull complaure i això em genera tensió). L’Adrià s’enfada, crida, plora i em pega. Dins meu salta la ira i l’agressivitat (l’Adrià, pegant-me, està essent el reflex de la meva pròpia agressivitat i enfado). Poc a poc les coses es van calmant, però l’Adrià continua plorós.

I endevineu què passa! Arriba la cangur, s’ofereix per donar de menjar als nens i l’Adrià, en veure el plat de la Clara, em diu tot al.legre “Vull arròs amb llenties!”.

El desencadenant eren les llenties o era la meva actitud davant de tota la situació?

dilluns, 28 de maig del 2012

El que dónes, reps

Estic conduint per l'autovia passant a un cotxe. Jo a 103 km/h, ell a 98 km/h. Vaig passant tranquilament i un cotxe se m'enganxa a darrera pressionant-me perquè el deixés passar. Sense tocar la velocitat automàtica vaig passant a poc a poc i el de darrera pressionant-me i fent-me llums.

-Doncs ara cabron, t'hauràs d'esperar mentre m'aparto moooooolt a poc a poc

I així em vaig apartant. Quan m'acabo d'apartar el cotxe em passa, es posa davant meu i fa una frenada per putejar-me.

Així que vaig rebre el que vaig donar. Vaig donar mala hòstia, vaig rebre mala hòstia.

Xavi, t'ho tens merescut! Així aprendràs a donar amor :-)

Versión en español